Meditaties bij de 8 weekse mindfulnesstraining

Deze begeleide meditaties zijn een bewerking van de originele tapes die door Jon Kabat-Zinn ontwikkeld zijn in de Stress Reduction Clinic van de Universiteit van Massachusetts en al meer dan veertig jaar bij de mindfulnesstraining (MBSR) worden gebruikt. Iedere meditatie start met een korte introductie.

Deze tracks zijn ook te beluisteren via je favoriete app zoals: 

Lichaamsverkenning

(45 min)

Liggende meditatie met gewaarzijn voor het lichaam.

Ademmeditatie

(20 min)

Zitmeditatie/kalmtemeditatie met de adem als anker.

Zitmeditatie

(45 min)

Zitmeditatie met aandacht voor de verschillende velden van aandacht, waaronder die van de zintuigen.

Bewegen in aandacht: liggende oefeningen

(50 min)

Op yoga gebaseerde aandachtige bewegingsoefeningen vanuit de liggende houding.

Bewegen in aandacht: staande oefeningen

(45 min)

Op yoga gebaseerde aandachtige bewegingsoefeningen vanuit de staande en zittende houding.

Als we onze aandacht richten op hoe de dingen zijn, nu, in het huidige moment, dan komen we, opmerkelijk genoeg, in contact met een diepe toestand van ontspanning en welzijn van geest en lichaam, zelfs in zeer moeilijke omstandigheden.

Jon Kabat-Zin